maanantai 19. joulukuuta 2016

Forty & Fabulous- synttärireissu Tallinnaan

Päätin aikoinaan, että en juhi 4-kymppisiäni kovin suuresti. Pidin lupaukseni, suuria juhlia ei tullut, mutta sen sijaan tulikin juhlittua kolmesti mutta pienesti. Viimeisimmät kemutkin on nyt onnistuneesti ohi. Eilen illalla palasin kotiin aivan mahtavalta synttärireissulta.  Kahdentoista naisen voimin vietettiin mukava Forty & Fabulous- viikonloppu Tallinnassa. Kyseessä oli siis minun ja ystäväni yhteinen synttärireissu (2x 40v) yhteisellä kaveriporukalla.

Lauantaiaamuna lähdimme Tallinkilla matkaan ja parissa tunnissa olimme perillä sumuisessa Tallinnassa. Ajoimme satamasta taksilla suoraan lounaalle Telliskiveen ravintola Kivi Paber Käärid'iin. Lounas oli todella maukas ja täyttävä ja ravintola tunnelmaltaan oikein viehättävä. Lounaan jälkeen hurautimme Radisson Blu Sky- hotelliin, mistä meille oli varattu huoneet. Iltapäivä menikin hotellilla rentoutuen, ehtipä muutamat pyörähtämään kaupoillakin. Kun lounas oli vähän laskenut, suuntasimme vanhaankaupunkii illalliselle. Olimme varanneet pöydän itämaisesta Chedi-ravintolasta, joka osoittautui todella hyväksi paikaksi niin tunnelmaltaan kuin ruualtaan. Nautimme illallisen pitkän kaavan mukaan, tuli pitkästä aikaa syötyä ihan kolmen ruokalajin illallinen, ilman ähkyn tunnetta. Tarjoilijapoika oli pikkuisen hukassa meitä palvellessaan, ruokatilaukset hän otti parilta naiselta kerrallaan ja säntäsi keittiöön välillä. Samoin hän toimi juomatilausten kanssa. Laskutus se varsinainen farssi olikin! Varsin huvittavaa sähläystä, mutta onneksi meillä ei ollut kiire minnekään, joten annettiin pojan hikoilla ja säntäillä ihan rauhassa. Ruuan jälkeen etsimme mukavaa drinkkipaikkaa, mutta parin hudin (yksi liian täynnä, toinen teinimesta) jälkeen suuntasimme hotellimme 24. kerroksen baariin yhdelle yömyssylle. Sitten tulikin uni. Vanhuus ei tule yksin...vai miten se meni?!

Sunnuntaiaamuna nautimme runsaan ja maittavan aamiaisen hotellilla. Minun perinteinen puuroaamiainen vaihtui pekoniin, munakokkeliin, lettuihin ja croisantteihin. Ja voi niitä tuorepuristettuja tuoremehuja! Aamiaisen jälkeen hengailimme kaupungilla pienemmissä porukoissa. Itse nautiskelin vanhankaupungin jouluisesta (ja todella sumuisesta!) tunnelmasta ja istahdin parin kaverin kanssa hämyiseen kahvilaan tarinoimaan. Osa käytti aikansa tehokkaaseen shoppailuun. Iltapäivällä hyppäsimme taas laivaan ja seilailimme alkuillasta kotisatamaan.

Tämä oli ensimmäinen kertani Tallinnassa näin joulun alla. Keskusaukion joulutori oli oikein viehättävä jouluvaloineen ja valtava kuusi oli upea! Turisteja oli liikkeellä paljon, suomalaisia taisi olla suurin osa. Olisihan se kaupunkin ollut varmasti tunnelmallisempi jos olisi ollut edes vähän lunta ja aurinkokin ehkä pilkistänyt pilvien takaa, mutta olihan tuo sumuinen ja harmaakin tavallaan kaunis. Tallinnassa on kiva käydä uudestaan ja uudestaan, en varmaan ikinä kyllästy noihin vanhankaupungin katuihin ja vanhoihin rakennuksiin.

Kiitos ihanat ystäväni tästä ikimuistoisesta reissusta! Ihan mahtavaa oli saada koko jengi kasaan juhlan kunniaksi näin joulun alla!

*Anu

1. Kauniita kuvia <3 Itsekkin olin pari viikkoa takaperin viikonlopun Tallinnassa, sinne lähtee kyllä koska vaan uudelleen. :) Tuo Telliskiven alue täytyy käydä ensi kerralla katsastamassa. :)

1. Kiitos! Telliskivi on aika rähjäinen alue, mutta sieltä löyty monta hyvää ja edulista ravintolaa ja liuta kivoja kauppoja. Kannattaa siis ehdottomasti käydä!

2. Mahti reissu 🤗 upea juttu että pääsitte isolla porukalla matkaan 🤗

Itse olen kerran ollut joulun alla Tallinnassa ja se oli kerrassaan upea reissu 🎄

1. Me järjestäjät oltiin kyllä todella yllättyneitä, että saatiin noin iso jengi kasaan näin joulun alla. Eikä kukaan ilmoittautuneista edes perunut! Ihana reissu oli!